Sunday, August 16, 2015

Eksperimen Setting Stoch

Saya harap stochastic Oscillator dapat menarik minat anda. Post sebelumnya mengenai stochastic oscillator (klik sini) diharap dapat memberikan kita gambaran yang lebih jelas bagaimana untuk memanfaatkan semaksima mungkin data daripada Stochastic oscillator ni.

Saya pick chart secara rawak untuk lihat kesan stoch

Apa yang tertera dalam gambar kat atas ni ialah chart USDCHF. Apa yang saya lakukan ialah menambah Stoch 33,9,9 dan Stoch 33,9,50 pada chart m5 ini.

Ada dua garis menegak warna biru saya lukis dalam chart. Nampak bagaimana Stoch dengan setting 33,9,50 mengiyakan pergerakan uptrend dan downtrend tersebut? Sedangkan pada masa yang sama, 33,9,9 membantu dalam entry yang lebih jitu dalam chart ini. Anda boleh re-entry pada stoch 33,9,9 berdasarkan trend stoch 33,9,50.

Betullah kalau ada yang kata "market ranges at 70% of the time". Dan stochastic Oscillator boleh membantu anda menangkap di mana high dan lows dengan lebih cekap.

Dalam chart kat atas juga, saya harap anda perasan satu perkara. Iaitu seperti yang dinyatakan dalam post sebelum ni (rujuk sini).

Misteri chart USDCHF pun sama juga

Apa yang terjadi dalam chart tersebut ialah cerita berulang. Lihatlah bagaimana price bergantung kepada Pivot Day for quite some time. Walaupun price naik, tapi turun semula, juga ke Pivot Day itu. Masuk hari seterusnya, perkara sama berlaku, price tetap ada di Pivot Day juga. Deja-Vu atau memang sudah dirancang? 


Malaysia jadi tumpuan WSJ lagi: (klik sini).

Ok, sekian dan selamat beramal!

No comments:

Post a Comment